Još toga otkrivam ovih dana

Med, orasi i kandirano voće

19 January 2010

Prednovogodišnja atmosfera, sad već davne 2009. godine :) , nas je zaobišla. Mislim pri tom pre svega na haos i gužve, na kupovinu i čekanje u redovima, na nervozne vozače koji stvarno nemaju gde da se parkiraju. Deci smo poklone kupili sredinom decembra, znala sam šta im se jako svidja (Beti kad nešto zaista želi onda je to drži dugo i spremna je da čeka ako se nada da će to dobiti ili videti), a požurila sam i da iskoristim dobre cene.
Posle toga su došli na red pokloni za babe i dede, i ostalu rodbinu. To je već problem, pre svega "šta im pokloniti?". A onda sam videla nešto što me oduševilo vizuelno. Znala sam da ne možemo da promašimo kada sam pročitala spisak sastojaka, jedino nisam znala da će biti tako dobro i ukusno.
Tegle smo vam već pokazali :), sad vam dugujemo i recept, viđen na MarthaStewart.com.

Med, orasi i kandirano voće
Sastojci:
  • 1/2 šolje (polutki) oraha, proprženih i ohlađenih
  • 1/4 šolje suvih brusnica
  • 1/4 šolje suvih kajsija, sečenih na četvrtine
  • 1/2 šolje meda, kvalitetnog (naravno, kako drugačije)
Pomešati orahe i voće, staviti u teglu pa do vrha napuniti mednom. Može se čuvati u frižideru do mesec dana.

Dakle, ja sam koristila tegle od kafe (pakovanje od 100g) i šoljicu od kafe kao mericu, i to onu malu kafansku. Bitno je samo da se ispoštuje odnos doza: 1 mera brusnica, 1 mera kajsija koje sam seckala na četvrtke i 2 mere oraha. Njih sam pržila na 175 stepeni C, oko 10-15 minuta u prethodno zagrejanoj rerni. A onda sam ih ljuštila, što je dosadan posao zbog oblika oraha, al ajde sad. :)Med sipati postepeno, treba mu vremena da se slije i popuni sve rupe u tegli punoj mešavine. Ako su tegle kao ove kafene, za 4 komada će Vam trebati: 1.5kg meda, 200g kajsija i nešto malo više od 200g brusnica i bar 400g oraha (odokativnom metodom). Mi smo stavljali izlomljena jezgra. Dosta toga sam izlomila dok sam ih ljuštila. Na kraju taj deo oko korišćenja polutki jezgra je stvar ličnog izbora i toga šta je kome lepo, meni ovako super izgleda, na ukus ne utiče sigurno.
A ukus je fenomenalan, može se tome dodati još svašta, možda badem ili smokve, ali ja ne bih. Stvar ukusa :). Prijatno Vam bilo ako se odlučite da probate, a ako nekome spremite za poklon onda ne možete da omanete. Još da kupite kašike (drvene, na sajmu meda npr.) pa sve lepo dekorišete - biće to pun pogodak.
Tegle su zamagljene zato što smo ih držali u frižideru.

Malo smo ih ukrasili.

Još malo slika samo zbog zazubica.

0 comments:

 
Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија. Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Serbia License.