Još toga otkrivam ovih dana

Indijanska suknja

05 July 2011

Obožavam da pravim kostime. Do sad sam pravila princezu, balerinu, Pokahontas i tigra, Ariel - malu sirenu i onog crvenog raka, "običnu" sirenu. Oko Ben10-a nisam imala nikakvog posla, Tetka nam je poslala kostim onda kada je za Beti stigla Snežanina haljina. Sve sam to pravila od starih majica ili sam šila, dopunjavala, prekrajala. Možda nisu sijali kao kupovni, ali su svi kostimi bili unikatni i originalni.
Ovaj kostim je bio nešto drugačiji, trebalo je da indijansku odeću, za žurku u vrtiću, napravimo od hartije. Bilo je jednako zanimljivo kao i šivenje, a može se "šiti" zajedno sa decom.
Potreban materijal:
  • pak papir - natron
  • voštane bojice
  • braon tempera i što veća slikarska četkica
  • traka iz pozamanterije
  • heftalica za njeno pričvršćivanje za papir
  • makaze
Kako da napravite suknju:
  1. odmerite papir tako da možete da ga obavijete oko vaše "indijanke", 
  2. postavite traku koja igra ulogu pojasa na vrh suknje, savijte papir 2 puta oko trake i zaheftajte savijeni deo na nekoliko mesta; uradite to tako da  ravan deo municije bude uz dete (da deo gde se savija i spaja municija ne bi grebao ili iscepao odeću deteta),
  3. dajte detetu da voštanim bojama nacrta nešto na suknji, vezano za prirodu ili indijance (sunce, reku, ribe, drveće,...),
  4. iseckajte donji deo suknje makazama, tako da napravite široke trake,
  5. izgužvajte celu suknju (dobićete efekat iznošene odeće), 
  6. otvorite papir, izravnjajte ga malo rukama i 
  7. obojte papir braon temperom koju ste razredili vodom.
Napomena: koristite kvalitetne voštane boje, koje će ostaviti što jači i deblji trag na papiru. U suprotnom se neće svi crteži na suknji videti jasno.


Kada se boja osuši suknja je gotova. Možete dodati, na isti način napravljenu traku za kosu, torbu ili muzičke instrumente indijanaca. Možete lako napraviti i košulju za dečaka, a uputstvo (za suknju i ostala) pogledajte ovde:
Making a Loincloth Costume: Arts -- powered by ehow

2 comments:

huana said...

Ma baš je slatko! Moje petogodišnje dijete je počelo crtati pa će ovo biti baš zgodno za potaknuti tu aktivnost.Nadam se da ste se super provele,ja nažalost nemam priliku raditi vrtićke kostime,jer mi dijete nije primljeno u vrtić ni jedne godine,al ne znaju oni što ime je sve ova mama mogla ponuditi u kreativnom pogledu...bili bi ju dvaput upisali da znaju :-)Zato ćemo si mi napravit dvije suknjice,operušat bakine kokoši za pera na trakama za glavu pa da vidimo kad ispustimo indijanske urlike,a kvartovski kauboji izgube glave za ovakve dvije skvo!

Ninočka said...

Hihihi, baš mi je žao što ne možemo da vam se pridružimo.
A što se vrtića tiče, znam da je i ovde frka, al mi smo imali sreće, i ne prikrivene prihode takođe :). Doduše u vrtiću je takva gužva (što se broja dece tiče) da ima ja retko nudim svoje kreativne ideje. A uvek imam toliko planova u septembru. Pa dobro, možda ove godine promenim svoje loše navike!

 
Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија. Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Serbia License.