Još toga otkrivam ovih dana

FB

24 April 2009


Skoro me pitao brat čemu služi face book, i prosto sam ostala bez reči. Ne zato što nisam znala šta da mu kažem (mada bi se to ćutanje na kraju moglo i tako opisati), već zato što mi se više stvari istovremeno vrzmalo po glavi. Setila sam se onoga što mi je rekao neko upućeniji i sa dužim stažom na istom: fb služi da se povežu prijatelji iz srednje ili osnovne škole, oni koji se dugo nisu videli ili nisu imali šanse da se "nađu". Taj neko doduše ne koristi fb (skoro) uopšte, ima 2 prijatelja, jedan mu je supruga :). Dakle priča pada u vodu, ja i ne želim da se povežem sa "starim prijateljima", sa odabranima sam našla način da uspostavim kontakt. OK ima tu izuzetaka, ali koliko mogu da primetim ljudi i ne koriste fb da se druže sa onima koje su davno zaboravili.


Onog trenutka kada sam primetila da gotovi svi osnovci od petog razreda pa nadalje imaju otvorene naloge, naravno sa lažnim podacima, pri čemu najveći broj roditelja nema pojma šta to njihova deca rade (izvinjavam se ako grešim al bojim se da većina inače ne zna da koristi internet pa ni računar), ponovo me zaiteresovala priča o fb-u. Tada sam saznala drugu svrhu celog tog fenomena, manipulacija podacima.
O onoj drugoj strani, vaspitnom (moralnom, etičkom, ...) razvoju dece nema ovde ni reči. Razgovori često idu mnogo dalje od prostog ogovaranja.

O životu, univerzumu i svemu ostalom (savet svima, ovo pročitati OBAVEZNO)
City magazine, Web zona
Štikla
Bruhly osobno

Kada sam prvi put sela ispred ekrana na kome je pisalo moje ime, nisam znala šta treba da radim. Imala sam 3 prijatelja, koleginicu, njenog brata i njenu sestru. Kasnije su se nanizali ostali, muž, kume, još kolega, sestre, i stala sam kod broja 16. Nije baš impresivno, ali ako uzmemo u obzir činjenicu da sa desetak nisam ni reč prozborila, više je nego jasno da je i ovo mnogo.

Ne bih sad da zvučim kao neka džangrizava baba, znam mnogo ljudi koji koriste fb i snalaze se sjajno, ja jednostavno nisam od tih. Bolje mi ide i chat i forum, čak i blogovanje :). Fenomen fb me jednostavno nije privukao, a kao što rekoh i nisam znala šta to treba tamo da se radi, prvih sat vremena sam prosto čekala da se nešto desi ili da se neko javi, valjda sam mislila da je to neka vrsta chata. Kasnije je postalo jasno kako cela stvar funkcioniše. Nije kod svih tako, neki ga koriste kao jedan veliki zajednički telefonski razgovor, i sve mi je to super. Za nekog drugog.
:)

To će verovatno i ubuduće biti odlična stvar, samo, za nekog drugog.

0 comments:

 
Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија. Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Serbia License.