Još toga otkrivam ovih dana

Hleb naš nasušni

22 November 2009

Recept sam videla davno, ima tome bar 3 godine, u emisiji "Kuvati srcem", valjda :)
Prošle nedelje sam otkrila da imam u kući 4 vrste brašna. Hmmm.
Ovo je prvi hleb koji sam ikada umesila, pa ga zato još više volim, ali to nije razlog da ga ubacim na blog. Zapravo je baš ukusan, a po sastojcima i neobičan.

Hleb od 4 vrste brašna

Potrebni sastojci (merica je šolja od 2 dl):
  • 2 šolje belog brašna
  • 1 šolja integralnog brašna
  • 1 šolja kukuruznog brašna (ja uvek koristim kukuruzno brašno od belog kukuruza, u vangli je ono na vrhu); umesto ovog može se dodati i crno brašno, bar tako u receptu piše
  • 1 šolja heljdinog brašna
  • 1 izrendan krompir
  • 2 izrendane šargarepe (1 do 2 šake)
  • 2 izrendane jabuke (1 do 2 šake)
  • 2 dl mlake vode
  • 1 kašika (supena) šećera
  • 1 kvasac (ja sam koristila suvi, kesica od 10g)
  • 1-1,5 kašičica (čajna) soli
Brašno zamesiti sa vodom, šećerom i kvascem, pomešati sa ostalim sastojcima i ostaviti da naraste. Ako je retko dodati još brašna, belog ili crnog.
Ostaviti da narasta 40 minuta.
Peče se 40 minuta, tokom pečenja rernu ne otvarati. Eventualno smanjiti vatru posle 30 minuta.

E sad, nit znam sa koliko na koliko, nit sam videla da to za NE otvaranje rerne piše, dok nisam izvadila hleb. Ja sam svaki čas otvarala da vidim kako hleb napreduje, i opet je "ispao" dobro. Ma fantastično, što bi rekla Beti. Pekla sam na 200*C.
I još jedna stvar: nisam prvo zamesila testo sa kvascem i vodom, pa u to posle izrendala ostale sastojke, nego sam sve dodala u vanglu odjednom, pa zamesila. Na kraju je testo bilo prilično lepljivo i gnjecavo. Ipak je naraslo posle 40'. Obećala sam sebi da ću probati i na drugi način, pa ako bude promena u izgledu ili ukusu, obavestiću vas.

Prijatno!

0 comments:

 
Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија. Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Serbia License.