Još toga otkrivam ovih dana

Sapun nije mala stvar

19 June 2011

Podstaknuta temom sa bloga Unplug your kids, odlučila sam da napišem par reči o ovom proizvodu. Naime, mi se u kući služimo ili dečijim sapunom za koji verujem da se u Srbiji troši u ogromnim količinama - Merima Kruševac, ili sapunoma firme Suncokret koje mi nabavljamo u dm-u, a može i online. Kad je reč o sapunu onda je tu i šampon, gel za tuširanje i pasta za zube.
Sve ovo jer odavno čitamo deklaraciju i izbegavamo SVAKI proizvod koji u sebi sadrži sodium laureth sulfate ili sodium lauryl sulfate. Neću kretati od Kulina bana kako smo došli do informacije da je ova supstanca kancerogena, ali jeste bitno da je to bilo u vreme potrage za sredstvom koje će uspešno rešiti problem koji smo imali sa ekcemom. A to nije ni malo naivna bitka, ništa apotekarsko nije delovalo, čak ni neke kreme koje su kod druge dece davale makar malo rezultata. Ekcem je crvenilo kože propraćeno svrabom i zvukom češanja koje dete proizvodi, a od kog sam mislila da ću poludeti. (Ko bude želeo da zna kako smo se mi za 15 dana rešili ove muke, neka mi se javi na mail.)
Nisam hemičar, ne bih da sad razglabam o slodium sulfatu, ali raspitala sam se na internetu. Dok jedni tvrde da je to kancerogena materija koja služi da bi sapuni, šamponi i paste za zube penili, drugi kažu da je to pokušaj sitnih proizvođača da unište tržište. Drugima ne verujem, a sa prvima ću okušati sreću, i eto nas "u službi" Suncokreta.

Uz to, prošlog vikenda obišli smo "Organic Live Fest" u Topčiderskom parku, a tamo smo saznali za proizvođače organske kozmetike, ekološki i po kožu zdravih proizvoda. Izdvajam:
Haoma (100% prirodna biljna kozmetika). Kako nam je rekla Aleksandra, proizvođač, sapune možete nabaviti u apotekama. Pomada za lice mi se jako svidela, sastoji se od dve supstance koje sami kombinujete da bi sebi napravili pravu mešavinu. I piling krema je ostavila jak utisak na mene. Prodaja proizvoda je u radnji na Voždovcu, ali nema svoj sajt (adresu imam, sa vizit karte, šaljem mejlom).
Dar kozmetika, kupili smo melem za usne i zadovoljni smo. Za ostalo se nisam raspitivala a imaju veliki izbor sapuna.

Samo da vam kažem da je provod tog vikenda bio nešto najbolje što nam se desilo u poslenje vreme, ljuljuškajući se na visećim ležaljkama uživali smo u muzici Intermezzo Quartet-a, opušteno šetali, razmišljali o solarnim pločama u našem stanu, informisali se o kozmetici... Pun pogodak.
Pitam se samo kako kod nas funkcionuiše cela ta stvar,  ko garantuje da su svi izlagači došli sa organskim proizvodima. Tačnije da li je svaki od proizvođača proveren kao takav ili poseduje sertifikat koji garantuje da su u skladu sa imenom festivala?!?

Na Trgu Nikole Pašiće do danas je trajao "Eko bazar", tamo smo kupili fantastične sapune Eko sela Vrmdža, obavezno proverite o čemu se radi na sajtu. Mirišu na med, i ostalo, sa sjajnog su područja (podnožje planine Rtanj, kod Sokobanje), upoznali smo mamu onog malog plavog medenka i veoma je pozitivna, vesela osoba.

Pazite šta koristite, čime perete decu i sebe, šta koristite od hemikalija za pranje sudova i ribanje kuće. Ja inače od kozmetike najviše volim proizvode koji u sebi sadrži zeolit, al to ovde nije tema.
Ako nas sad put ponese u priču o cenama, ja se držim onoga da "nisam doboljno bogat da kupujem jeftine stvari". I tu se priča završava.

0 comments:

 
Creative Commons лиценца
Ово дело је лиценцирано под условима лиценцеCreative Commons Ауторство-Некомерцијално-Без прерада 3.0 Србија. Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Serbia License.